Veel gestelde vragen over fotoboeken, wanddecoratie en meer
Deze website maakt gebruik van cookies. Door je bezoek ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees hier meer .
MENU

    Algemeen

    Waarom moet ik registreren?

    top

    U dient zich te registreren om op het fotobestelsysteem te kunnen inloggen. U kunt vervolgens bestellingen plaatsen, de status van uw bestellingen bekijken en uw webalbums bewerken en beheren. Uw adresgegevens worden bewaard, zodat u bij toekomstige bestellingen enkel de gegevens hoeft te bevestigen.

    Waarom ben ik na het plaatsen van een bestelling niet meer ingelogd?

    top

    In sommige gevallen duurt het even voordat uw bestelling geheel is verzonden. Om veiligheidsredenen wordt u uitgelogd zodra de bestelling met succes is verzonden. U kunt dan met een gerust hart uw computer het werk laten doen. Voor het plaatsen van een nieuwe bestelling of het bekijken van uw orderstatus dient u wel weer opnieuw in te loggen.

    Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

    top

    Om uw gebruikersgegevens te wijzigen, moet u zich eerst aanmelden. Vervolgens krijgt u een scherm met uw inloggegevens en adresgegevens. Deze gegevens kunt u hier wijzigen.

    Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

    top

    Klik bovenaan op de startpagina op aanmelden en vervolgens op “wachtwoord vergeten?”. Uw wachtwoord wordt dan per e-mail toegestuurd.

    Waar vind ik uitleg over de fotoservice bestelwijze?

    top

    Op de startpagina van fotoservice kunt u via de button “ Help” en vervolgens onder “onderwerpen” via de knop fotoservice een uitgebreide uitleg krijgen over de werking van de Fuji Print fotoservice.

    Hoe kan ik me aan- of afmelden voor de Fujiprint nieuwsbrief?

    top

    Ga naar mijn account (Klik hier) en op deze pagina kunt u de nieuwsbrief aan- of uitvinken. Druk daarna op de button bewaren.

    Bestellen

    Hoe snel worden fotoproducten bezorgd?

    top

    Je kunt je bestelling laten thuisbezorgen en gratis afhalen in een Fuji Print winkel naar keuze. De levertijd verschilt per product. Afdrukken kunnen na twee werkdagen worden afgehaald in de winkel van uw keuze, maar afhankelijk van het product kan dit oplopen tot vijf tot tien werkdagen.

    Categoriegeschatte levertijd
    Afdrukken:3 werkdagen
    Posters:5 werkdagen
    Fotocadeaus:7 tot 11 werkdagen
    Fotoboeken:2 weken
    Foto op canvas7 werkdagen

    Waar en hoe kan ik mijn actiecode verzilveren?

    top

    Als u een kortingscode van Fujiprint heeft ontvangen, kunt u deze code invoeren in het besteloverzicht. U dient zich wel even aan te melden, zodat we de code van uw kortingscode aan uw gebruikersgegevens kunnen koppelen. In het prijsoverzicht zal de korting dan automatisch verwerkt worden.

    Hoe kan ik zien wat de huidige status van mijn bestelling is?

    top

    Om de huidige status van uw bestelling te bekijken, moet u zich eerst aanmelden. Vervolgens kijkt u bij bestelstatus aan de linkerzijde.

    Kan ik mijn bestelling achteraf nog veranderen of annuleren?

    top

    Helaas kunnen wij uw bestelling niet verwijderen of wijzigen nadat u de bestelling heeft verzonden. Ons systeem voor het verwerken en afdrukken van digitale bestanden is volledig automatisch. Vanaf het moment dat u de bestelling heeft verzonden tot het moment dat de bestelling wordt afgeleverd in de Fuji Print winkel, is geen aanpassing meer mogelijk.

    Ik heb een fotobestelling geplaatst, maar geen e-mail bevestiging ontvangen. Is mijn bestelling wel doorgekomen?

    top

    Dit kan de volgende oorzaken hebben:

    • U heeft een verkeerd e-mail adres ingevuld.
      Controleer uw e-mail adres rechtsboven in de menubalk bij inloggegevens.
    • U heeft uw bestelling nog niet afgerond.
      Als u bij fotoservice, fotocadeaus of fotoalbums opnieuw kiest voor het besteloverzicht en u ziet hier de bestanden nog staan, dan is de bestelling niet afgerond. Maak de bestelling alsnog af.
    • Uw bestelling is niet correct bij ons aangekomen.
      Controleer de status van uw bestelling bij “bestelstatus” onder de veelgestelde vragen. Als uw bestelling hier niet vermeld staat, is de order niet geplaatst. U moet de order opnieuw plaatsen.

    Ik heb wel een e-mail ontvangen dat de bestelling in productie is genomen, maar geen bericht dat de bestelling gereed is.

    top

    Het kan zijn dat uw e-mail instellingen de afzender 'orderstatus' als zgn. “spam” (junkmail/ongewenste e-mail) herkent en het bericht automatisch heeft verwijderd of in quarantaine heeft geplaatst. U kunt de status van uw bestelling ook op de site volgen. Klik op de knop ‘aanmelden’ in de menubalk bovenaan. Controleer de status van uw bestelling bij “bestelstatus” onder de veelgestelde vragen. Als hier wordt vermeld dat uw order gereed is, kunt u de bestelling ophalen op vertoon van een print van deze pagina. Heeft u geen printer, dan kunt u met alleen het ordernummer en een identificatiebewijs de bestelling afhalen.

    Bewaart Fujiprint mijn bestanden, zodat ik ze later kan nabestellen?

    top

    Nee, wij bewaren geen fotobestanden. Voor nabestellingen moeten de bestanden opnieuw ingestuurd worden.

    Fotoservice

    Welke bestandstypes kan ik gebruiken?

    top

    Over het algemeen worden in de RGB kleurruimte de volgende bestandstypes ondersteund:
    JPEG (JPG), TIFF, BMP, PNG, GIF

    Welke pixelverhouding bij welk foto formaat?

    top

    De kwaliteit van uw afdrukken wordt bepaald door de resolutie van uw digitale camera. We adviseren om bestanden van maximaal 10 MB in te sturen. Hoe meer pixels ( 1 megapixel = 1 miljoen pixels) uw camera vastlegt, hoe gedetailleerder en scherper uw foto wordt. Stel daarom altijd uw camera in op de hoogst mogelijke resolutie ( bijvoorbeeld 1500 x 2000 in plaats van 600 x 800) voor het meest optimale afdrukresultaat

    Formaat Optimale resolutie (300 dpi)
    9 x 13 cm 1050 x 1535
    10 x 15 cm 1200 x 1800
    11,4 x 15 cm 1350 x 1800
    13 x 19 cm 1500 x 2250
    20 x 30 cm 2400 x 3540

    Hoe kan ik zonder problemen veel foto’s tegelijk bestellen?

    top

    Bij zeer grote fotobestanden adviseren wij u om uw bestelling via de Fujiprint Fotokiosk in een Fujiprint winkel te plaatsen. U kunt daarvoor met een CD, geheugenkaart of USB stick terecht. Als alternatief kunt u voordat u uw online bestelling plaatst ook het formaat van uw foto’s verkleinen. We adviseren om voordat u de resolutie van uw foto’s verlaagt, altijd eerst een kopie te maken van uw originele bestanden. Een overzicht van de aanbevolen resoluties per formaat vindt u [hier].

    Het verzenden duurt erg lang. Zijn er alternatieven?

    top

    Bij zeer grote fotobestanden adviseren wij u om uw bestelling via de Fujiprint Fotokiosk in een Fujiprint winkel te plaatsen. U kunt daarvoor met een CD, geheugenkaart of USB stick terecht. Als alternatief kunt u voordat u de bestelling plaatst ook het formaat van uw foto’s verkleinen. We raden u aan om voordat u de resolutie van uw foto’s verlaagt, altijd eerst een kopie te maken van uw originele bestanden. Een overzicht van de aanbevolen resoluties per formaat vindt u [hier].

    Wanneer ik een foto upload om een canvas te bestellen en een voorbeeld krijg, is dit voorbeeld niet scherp. Aan de kwaliteit van de foto kan dit m.i. niet liggen. Komt het met de kwaliteit op het canvas dan wel goed?

    top

    Omdat u met de Fujiprint website pas aan het einde van het bestelproces uw bestanden daadwerkelijk gaat uploaden, maken we bij de voorbeelden van fotocadeaus, wenskaarten en canvas gebruik van kleine schermafbeeldingen van uw foto's. Deze manier is gekozen om het bestelsysteem en de snelheid van bestellen zoveel mogelijk te optimaliseren. De lage kwaliteit van de preview heeft geen invloed op de kwaliteit van het uiteindelijk bestelde artikel.

    Kan ik de verhouding van mijn foto’s via de website aanpassen?

    top

    Via de website heeft u de keuze om uw foto’s af te drukken in het digitale formaat 11,4 x 15 cm of 10 x 15 cm. Verhoudingen van foto’s wijzigen kan niet online. Wij adviseren u hiervoor de gratis Fuji Print bestelsoftware te downloaden. Met deze software kunt u voor alle formaten en producten de verhoudingen per foto aanpassen.

    Webalbum

    Wat zijn de voordelen van een webalbum?

    top

    Een Webalbum biedt een aantal voordelen. Uw foto’s zijn veilig via het internet opgeslagen en bereikbaar vanaf iedere computer die met het internet verbonden is, mits u uzelf aanmeldt. U kunt bijvoorbeeld uw eigen fotoshow vertonen aan uw vrienden en familie op de computer bij hen thuis. Ook kunt u een webalbum gebruiken als extra opslagruimte, bijvoorbeeld wanneer tijdens vakantie de geheugenkaart van uw digitale camera vol is. U stapt dan gewoon een internetcafé binnen en verstuurt uw foto’s naar uw Webalbum Bovendien biedt een online fotoalbum extra zekerheid. De meeste mensen bewaren geen back-ups van hun foto’s thuis, maar op onze goed beveiligde fotoservers zijn ze altijd veilig.

    Hoe nodig ik vrienden uit om mijn webalbum te bekijken?

    top

    Selecteer een van uw webalbums door op het selectievakje links onder het album te klikken. Klik vervolgens op “delen” in het menu aan de rechterkant. In het vak bovenaan ziet u nu het internetadres waarop uw album te vinden is. U hoeft nu enkel nog dit adres aan uw vrienden door te geven. Op deze pagina zijn diverse mogelijkheden beschikbaar. Rechtstreeks via internet of via uw email programma.

    Hoeveel vrienden kan ik uitnodigen?

    top

    Zoveel als u wilt.

    Hoe bestel ik foto’s uit een Webalbum?

    top

    Zodra u zich heeft aangemeld heeft u op elk moment toegang tot al uw foto’s. Een bestelling plaatsen gaat net als altijd, of het nu gaat om afdrukken, posters of een foto op canvas. Wanneer u uw foto’s gaat selecteren, klikt u in de lijst van bronnen waaruit u kunt kiezen op “webalbum”. U krijgt dan een lijst te zien van de albums waaruit u kunt kiezen.

    Kunnen de mensen die ik uitnodig ook afdrukken bestellen?

    top

    Ja, iedereen die is uitgenodigd kan afdrukken of andere fotoproducten bestellen van foto´s uit uw webalbum.

    Kan ik mensen die zijn uitgenodigd ook weer verwijderen?

    top

    Aangezien het album te bereiken is via een gewoon internetadres kunt u niemand persoonlijk verwijderen. U kunt wel de link naar uw Webalbum blokkeren en deze blokkering vervolgens weer opheffen, waardoor er een nieuw internetadres ontstaat. Daarna nodigt u iedereen weer uit die u toegang wilt verlenen.

    Kan ik mijn vrienden link sturen die rechtstreeks naar mijn niet-geblokkeerde Webalbums leidt?

    top

    Ja, selecteer het niet-geblokkeerde album en klik op “Vrienden uitnodigen” in het menu aan de rechterkant. In het vak bovenaan ziet u nu het internetadres waarop uw album te vinden is.

    Wat zijn de kosten van een webalbum?

    top

    U kunt gratis 200 MB webruimte bij Fujiprint gebruiken. Deze 200 MB is voorlopig voor onbeperkte periode geldig.

    Bestelsoftware

    Waarom is het meestal beter om de bestelsoftware te gebruiken?

    top

    Met de gratis bestelsoftware heeft u meer mogelijkheden zoals:

    • Geheel vrij uitsnijden van foto’s
    • Beeldbewerking
    • Beheren van foto’s
    • Collages maken
    • Diashows
    • Opslaan & laden van bestellingen
    • Rode ogen reductie
    • Keuze voor zwart-wit of sepia en diverse andere kleureffecten

    Wat zijn de minimale systeemeisen voor de software?

    top

    Minimumvereisten voor Windows:

    ProcessorPentium III, 600 MHz of hoger
    Geheugen512 MB of meer
    Harde schijf250 MB of meer
    BesturingssysteemWindows 98, Me, 2000, XP

    Voor besturingssystemen Windows 98, Me en 2000 kunnen we geen garantie geven voor een optimale werking.

    Mijn fotoformaat in de bestelsoftware staat niet meer standaard op 10 x 15 maar op 11,4 x 15 . Hoe kan dit?

    top

    De meeste digitale foto’s hebben een beeldverhouding van 3:4 Het afdrukformaat 10x15 komt voort uit het analoge tijdperk waar negatieven een verhouding hadden van 2:3. Om te voorkomen dat er van uw foto een deel af zal vallen hebben we een digitaal formaat 11,4x15 cm waar een foto, gemaakt met de meeste digitale camera’s vrijwel zonder beeldverlies op kan worden afgedrukt. Uiteraard kunt u kiezen voor 10x15. de foto in het bestelscherm zal dan voorzien worden van een uitroepteken. Klikt u hier op met de muis, dan opent een nieuw scherm waarin u de foto kunt aanpassen aan het formaat 10x15. U kunt dan bepalen welk deel van de foto u afgedrukt wilt hebben of kiezen voor een afdruk met twee witte randen.

    Blijven mijn fotomappen bewaard als de nieuwe gratis fotobestelsoftware overschreven wordt voor een nieuwere versie?

    top

    Fotomappen gemaakt met de bestelsoftware zijn lokaal op uw computer opgeslagen. Standaard worden deze weggeschreven in een map. In deze map vindt u de bestanden in zowel hoge als lage resolutie. U kunt deze mappen normaal via de nieuwe bestelsoftware bereiken.

    Kan ik zwart-wit of sepia afbeeldingen bestellen?

    top

    Met de gratis bestelsoftware heeft u de mogelijkheid om foto’s, fotocadeaus en foto op canvas zwart-wit te laten afdrukken of in sepia.

    Kan ik rode ogen bewerken?

    top

    Met de gratis bestelsoftware heeft u de mogelijkheid om rode ogen op foto’s te bewerken.

    Ik kan mijn foto’s niet meer online bijsnijden. Wat nu?

    top

    Het is niet meer mogelijk om op de vernieuwde website uitsnedes te maken. De website is bedoeld om op een zo eenvoudig mogelijke manier "standaard" afdrukken te bestellen met een zo klein mogelijke kans op fouten en storingen. Voor diverse bewerkingen hebben we een compleet nieuwe off-line bestelsoftware ontwikkeld, waarmee diverse bewerkingsmogelijkheden mogelijk zijn. Waaronder ook het vrij uitsnijden van foto's. U kunt deze software gratis downloaden via onderstaande link. Download software

    Cookies

    Welke cookies worden er gebruikt?

    top

    Wij gebruiken diverse soorten cookies:

    Sessie cookies
    Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw webbrowser afsluit.

    Google Analytics cookies
    Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten.

    De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Safe Harbor principles en is aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.”

    Facebook
    Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.

    De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Facebook en opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Facebook stelt zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

    Licenties

    Welke gratis en open-source softwarepakketten worden gebruikt?

    top

    Deze software maakt gebruik van verscheidene gratis en open-source softwarepakketten. De licentieovereenkomsten voor deze pakketten vindt u hieronder. Software onder de Licentie wordt verdeeld in de feitelijke staat, zonder enige vorm van garantie, uitdrukkelijk noch impliciet.